Jako zespół placówek opiekuńczo-edukacyjnych, z pełnym zaangażowaniem dążymy do zapewnienia kompleksowego wsparcia rodzinom, które powierzyły nam edukację i rozwój swoich dzieci. Teraz jesteśmy również dostępni dla dzieci spoza naszych placówek.
Oferujemy zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe. Rekomendujemy konkretne rozwiązania odpowiadające indywidualnym potrzebom zgłaszającej się do nas rodziny. Nasz gabinet terapeutyczny mieści się przy ul. Jurajskiej 4 w Warszawie, przy Żłobku nr 293 Oddział Jurajska.
W celu umówienia spotkania prosimy o kontakt telefoniczny 796 566 241 lub uzupełnienie poniższego formularza – oddzwonimy.
Nasi specjaliści dostępni są w wybranych godzinach w dni powszednie oraz w soboty.
UWAGA: DNI OTWARTE GABINETU TERAPEUTYCZNEGO. Już w najbliższą sobotę od godziny 14:30 na Jurajskiej 4 (żłobek 293 oddział Jurajska) możesz poznać i porozmawiać z naszymi specjalistami (psycholog, logopeda) oraz skorzystać z bezpłatnego logopedycznego badania przesiewowego swojego dziecka (wiek przedszkolny).
Na wydarzenie obowiązują zapisy poprzez poniższy formularz z dopiskiem DZIEŃ OTWARTY, w polu z imieniem i nazwiskiem dziecka. Zapraszamy!
Serdecznie zapraszamy!
Zawód logopedy kojarzony jest zazwyczaj z pracą nad wadami wymowy, a najczęściej LOGOPEDA TO PANI, KTÓRA UCZY MÓWIĆ [R]. Jest jednak zupełnie inaczej. Logopedia jest szeroką dyscypliną, a logopeda może dokonać badania i udzielić wsparcia już noworodkowi. Nie ma także górnej granicy wieku.
Prawidłowy rozwój mowy dziecka ma fundamentalne znaczenie dla jego rozwoju intelektualnego i społecznego, a także dla jego przyszłych sukcesów szkolnych. Dlatego istotne jest, aby z zaburzeniami mowy udać się do logopedy odpowiednio wcześnie. Współczesny logopeda uczy nie tylko prawidłowej wymowy, ale również właściwej komunikacji.
Konsultacja z logopedą nie musi zakończyć się koniecznością częstych wizyt. Może się okazać, że logopeda pokaże Wam ćwiczenia, które warto wykonywać w domu, poda cenne wskazówki, z którymi możecie poradzić sobie sami (to oczywiście zależy od problemu z jakim boryka się dziecko). Wtedy wystarczy wizyta kontrolna raz na jakiś czas.
Pamiętajcie, nigdy nie warto odkładać konsultacji na później.
Neurologopeda to logopeda z dodatkową specjalizacją w zakresie diagnozowania i terapii osób z zaburzeniami komunikacji wynikającymi z uszkodzeń i dysfunkcji układu nerwowego, terapii dzieci z obciążonym okresem ciążowo –okołoporodowym czy zespołami genetycznymi. To specjalista, który zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy i komunikacji o podłożu neurologicznym
Neurologopeda pracuje również z osobami dorosłymi, które są po wypadkach, udarach, mają zaburzenia mowy i języka w wyniku uszkodzenia układu nerwowego w postaci np. dyzartrii, a także z pacjentami cierpiącymi na choroby neurodegeneracyjne.
Kinesiotaping jest metodą terapeutyczną polegającą na oklejaniu wybranych fragmentów ciała elastycznymi plastrami. Dzięki swej specjalnej strukturze, nie ograniczają one ruchów, mają ciężar i grubość zbliżoną do parametrów skóry, są bardzo odporne na działanie wody oraz umożliwiają przepływ powietrza. Elastyczny plaster, przez działanie na skórze, staje się bodźcem oddziałującym np. na napięcie mięśni i tym samym stymuluje określony ruch.
Kinesiotaping bazuje na kinezjologii i zdolnościach organizmu do samoleczenia, oddziałuje na mięśnie, powięzie, stawy, układ limfatyczny i nerwowy.
W logopedii i neurologopedii K-Taping jest stosowany jako metoda wspomagająca terapię logopedyczną, często wyraźnie podnosząc jej skuteczność.
Zastosowanie K-Tapingu w logopedii jest możliwe zarówno u dzieci jak też pacjentów dorosłych, dotkniętych wieloma dysfunkcjami. Każda aplikacja powinna być poprzedzona diagnozą logopedyczną obejmującą wywiad oraz badanie i ocenę skóry. Tylko wówczas możliwe jest dokładne ustalenie celu terapeutycznego i precyzyjne dobranie odpowiedniej dla pacjenta aplikacji.
Kinesiotaping wspomaga działania prowadzone w gabinecie logopedycznym oraz stymuluje dysfunkcyjne obszary do działań samonaprawczych. Dzięki umiejętnie dobranej technice może w prosty sposób poprawić funkcjonowanie aparatu orofacjalnego, oddechowego i bardzo korzystnie wpłynąć na efekty terapii logopedycznej.
W naszym gabinecie oferujemy Państwu możliwość realizacji terapii logopedycznej i neurologopedycznej wspomaganej kinesiotapingiem.
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania, z zastosowaniem odpowiednich metod i technik, skierowane na zlikwidowanie lub zmniejszenie trudności i opóźnień w nauce, jak również zaburzeń w zachowaniu. Oddziaływania te są szczególnie istotne na początku kariery szkolnej dziecka, zapobiegają bowiem niepowodzeniom w nauce, wynikającym z problemów z czytaniem, pisaniem, liczeniem i z innych szkolnych umiejętności.
Porażki na gruncie szkolnym przyczyniają się spadku samooceny dziecka. To zaś może generować problemy wychowawcze, emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom możliwość stabilnego rozwoju poznawczego, emocjonalnego, jak i społecznego.
Terapię prowadzi specjalista mający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej.
Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych jest terapią grupową, która jest sprawdzonym i skutecznym sposobem przywracania normalnych stosunków dziecka z otoczeniem społecznym. Zajęcia mają postać ustrukturalizowanych zajęć, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia.
Grupy treningowe dobierane są poprzez przeprowadzenie zajęć konsultacyjnych z terapeutą, aby wybór ćwiczonych umiejętności wynikał z wcześniejszej analizy potrzeb i możliwości uczestników treningu.
Złość to jedna z pierwotnych emocji człowieka.
Jak każda emocja jest intensywna, zazwyczaj krótkotrwała i pełni funkcję ostrzegawczą w naszym organizmie. Emocje wysyłają nam sygnały, mówiące, że coś istotnego zaczyna się dziać. W znacznym stopniu wpływają również na nasze zachowanie i uczynki.
W kulturze, w której żyjemy, ugruntowało się przekonanie, że złość jest zła. Od dziecka wpajane jest nam, że złość trzeba likwidować, wygaszać, że nie można jej okazywać. Dzieciom, które często się złoszczą przyczepia się łatkę “niegrzecznego”, “złośnicy”. Czy jednak rzeczywiście złość jest taka zła, jak ją malują?
Zdecydowanie nie! Złość jest po pierwsze naturalna i jak najbardziej potrzebna do prawidłowego rozwoju. To dzięki pierwszym doznaniom tej emocji kształtuje się w dziecku poczucie sprawczości i decyzyjność. Popularny “bunt dwulatka”, to nic innego jak pierwsze świadome przeżywanie złości i próby decydowania o sobie.
Złość ostrzega nasz organizm, że to co się dzieje nie jest dla nas dobre. Informuje, że właśnie odebrano nam jakąś korzyść lub potraktowano niesprawiedliwe.
Dlaczego więc złość kojarzy nam się z czymś złym? Otóż istota tkwi w sposobach, w jakich tę złość wyrażamy. To one mogą być nieprawidłowe, nieakceptowalne przez społeczeństwo i sprawiać dużo przykrości naszym najbliższym.
Na zajęciach Treningu Kontroli Złości uczymy się rozumieć nasze ciało, emocje i reakcje. Staramy się zrozumieć, dlaczego odczuwanie złości popycha nas do krzyku, płaczu czy bicia drugiej osoby. Skupiamy się na naszych własnych emocjach, ale również uczymy się dostrzegać emocje innych. Wreszcie poznajemy wiele technik radzenia sobie ze złością i sposobów jej wyrażania. Każdy wybiera swój sposób i uczy się go wdrażać w życie.
Ponieważ umiejętność pisania jest kluczowa dla rozwoju edukacyjnego dziecka, szczególną uwagę należy przyłożyć do kształtowania prawidłowych nawyków związanych z rozwojem tej umiejętności zwłaszcza u 4, 5, 6 i 7-latków.
Trening Grafomotoryczny zaleca się dzieciom rozpoczynającym swoją przygodę z pisaniem. Zanim pierwszoklasista zacznie poprawnie określić swoje pierwsze literki i prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, potrzeba usprawnienia zdolności manualnych.
Rozwój umiejętności graficznych: Dzięki regularnym ćwiczeniom, dzieci są w stanie poprawić jakość swojego pisma i rysunków, co z kolei przekłada się na ich pewność siebie w wykonywaniu zadań graficznych.
Współpraca i komunikacja: Dzieci uczą się pracy zgodnie z instrukcjami nauczyciela czy rodzica, co jest kluczowe dla sukcesów edukacyjnych i wychowawczych.
Rozwój percepcji przestrzennej: Poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, dzieci doskonalą orientację w przestrzeni oraz umiejętność rozpoznawania i interpretowania obrazów.
Poprawa techniki pisania: Systematyczny trening wpływa na technikę rysowania i pisania, co z kolei przekłada się na estetykę pracy oraz jej czytelność.
Rozwój mowy i języka: Dzieci uczą się nazywania przedmiotów oraz opowiadania o tym, co widzą na rysunkach. To ważne dla rozwoju słownictwa i umiejętności werbalnych.
Korekta błędnych nawyków: Wczesne wykrycie i korekta nieprawidłowości w trzymaniu przyborów czy w napięciu mięśni dłoni pomaga w uniknięciu problemów w przyszłości.
Wszechstronny rozwój: Zajęcia te stymulują różne sfery rozwoju dziecka, od motoryki, przez percepcję, aż po rozwój emocjonalny.
Motywacja: Poprzez ciekawe zadania i ćwiczenia, dzieci zyskują motywację do nauki oraz odkrywają nowe pasje i zainteresowania.
Rozwój zdolności manualnych: Regularne ćwiczenia wpływają na zwiększenie precyzji ruchów, wzmocnienie mięśni ręki oraz poprawę koordynacji.
Trening grafomotoryczny jest więc dedykowany szerokiemu spektrum dzieci, które z różnych powodów mogą potrzebować wsparcia w rozwijaniu umiejętności związanych z pisaniem, rysowaniem i innymi precyzyjnymi czynnościami wykonywanymi ręką. Ważne jest, aby taki trening był dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz był prowadzony w sposób systematyczny.
Podstawowym zadaniem terapii zajęciowej dzieci jest doskonalenie nowych umiejętności obejmujących aktywność fizyczną i poznawczą, zwiększanie ich samodzielności i zabawy w grupie rówieśniczej.
Wszystkie zajęcia uwzględniają wiek rozwojowy dziecka.
Konsultacja pedagogiczna to forma wsparcia terapeutycznego, w której specjalista z zakresu pedagogiki udziela porad i wskazówek na temat różnych aspektów edukacji i wychowania dziecka. Może być skierowana do rodziców, opiekunów czy też samego dziecka. Służy przede wszystkim zebraniu gruntownego wywiadu, na podstawie którego terapeuta określa potrzeby dziecka oraz możliwości wsparcia i terapii dla zgłaszanych trudności.
Konsultacja pedagogiczna może mieć charakter jednorazowych spotkań w zakresie poradnictwa, diagnozy lub doradztwa, lub być cyklem spotkań, aby jak najskuteczniej wspierać ucznia i całą rodzinę.
Pomoc w zrozumieniu i znalezieniu rozwiązania konkretnego problemu edukacyjnego lub wychowawczego.
Doradztwo w zakresie metodyki nauczania, technik motywowania uczniów czy radzenia sobie z trudnościami w klasie.
Pomoc rodzicom w zrozumieniu potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych dziecka, porady dotyczące wychowania oraz wsparcie w sytuacjach kryzysowych.
Pomoc uczniowi w zrozumieniu jego trudności, umożliwienie mu wypracowania strategii radzenia sobie z problemami oraz wsparcie w rozwoju osobistym.
Newsletter aby otrzymać nasze aktualności i ofertę zajęć dodatkowych.