Jako zespół placówek opiekuńczo-edukacyjnych, z pełnym zaangażowaniem dążymy do zapewnienia kompleksowego wsparcia rodzinom, które powierzyły nam edukację i rozwój swoich dzieci. Teraz jesteśmy również dostępni dla dzieci spoza naszych placówek.

Oferujemy zarówno zajęcia indywidualne, jak i grupowe. Rekomendujemy konkretne rozwiązania odpowiadające indywidualnym potrzebom zgłaszającej się do nas rodziny. Nasz gabinet terapeutyczny mieści się przy ul. Jurajskiej 4 w Warszawie, przy Żłobku nr 293 Oddział Jurajska.

Oferta i cennik

Żłobki Montessori Warszawa Ursynów
Zajęcia indywidualne będzie można łączyć w pakiety z zajęciami grupowymi. Cena będzie skalkulowana indywidualnie.

zAPISY

Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

W celu umówienia spotkania prosimy o kontakt telefoniczny 796 566 241 lub uzupełnienie poniższego formularza – oddzwonimy.

Nasi specjaliści dostępni są w wybranych godzinach w dni powszednie oraz w soboty.

UWAGA: DNI OTWARTE GABINETU TERAPEUTYCZNEGO. Już w najbliższą sobotę od godziny 14:30 na Jurajskiej 4 (żłobek 293 oddział Jurajska) możesz poznać i porozmawiać z naszymi specjalistami (psycholog, logopeda) oraz skorzystać z bezpłatnego logopedycznego badania przesiewowego swojego dziecka (wiek przedszkolny).
Na wydarzenie obowiązują zapisy poprzez poniższy formularz z dopiskiem DZIEŃ OTWARTY, w polu z imieniem i nazwiskiem dziecka. Zapraszamy!

Serdecznie zapraszamy!

Formularz

    Gabinet 2

    Logopedia

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Zawód logopedy kojarzony jest zazwyczaj z pracą nad wadami wymowy, a najczęściej LOGOPEDA TO PANI, KTÓRA UCZY MÓWIĆ [R]. Jest jednak zupełnie inaczej. Logopedia jest szeroką dyscypliną, a logopeda może dokonać badania i udzielić wsparcia już noworodkowi. Nie ma także górnej granicy wieku.

    Prawidłowy rozwój mowy dziecka ma fundamentalne znaczenie dla jego rozwoju intelektualnego i społecznego, a także dla jego przyszłych sukcesów szkolnych. Dlatego istotne jest, aby z zaburzeniami mowy udać się do logopedy odpowiednio wcześnie. Współczesny logopeda uczy nie tylko prawidłowej wymowy, ale również właściwej komunikacji.

    Do logopedy należy przyjść, gdy:

    • dziecko ma trudności ze ssaniem, połykaniem, gryzieniem, żuciem
    • dziecko około 3 – go miesiąca nie głuży (nie wydaje dźwięków gardłowych typu a-gggg)
    • dziecko 6-7 miesięczne nie gaworzy (nie wymawia ciągów sylab np. bababa, mamama)
    • dziecko około roku nie wymawia pojedynczych słów np. mama, baba
    • dziecko dwuletnie ma ograniczony zasób słownictwa (kilka, kilkanaście słów) lub nie mówi, nie tworzy prostych zdań typu „mama am, bobo pa”
    • niezależnie od wieku, dziecko mówi niewyraźnie, wypowiedzi są niezrozumiałe
    • dziecko nie reaguje na polecenia, nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, wypowiada niezrozumiałe ciągi dźwięków, nie reaguje na imię
    • podczas mowy dziecko wysuwa język między zęby
    • rozwój mowy zatrzymał się, lub nastąpił regres,
    • zacina się, jąka – jego mowa jest niepłynna,
    • dziecko w 4 roku życia nie wymawia głosek s, z, c, dz (mówi np. śłońce zamiast słońce)*
    • dziecko w 5 roku życia nie wymawia głosek sz, rz, cz, dż (mówi np. safa zamiast szafa)*
    • dziecko w 6 roku życia nie wymawia głoski r*
    • dziecko 7- letnie nie wymawia jakichś głosek lub wymawia je w sposób zdeformowany
    • dziecko ma trudności z nauką czytania, pisania
    • dziecko przestało mówić w określonych miejscach lub nie odzywa się do osób np. zawsze w przedszkolu lub w sklepie
    • występują trudności w zakresie jedzenia (faktury (je tylko twarde albo miękkie), wybiórczość pokarmowa
    • i król SMOK – pamiętajmy, że smok odstawiamy do maksymalnie 18 msc., długotrwałe ssanie smoka ma kolosalne konsekwencje np. deformacje zgryzu, żuchwy, obniżenie sprawności narządu mowy. DZIECKO, KTÓRE MA SMOKA W BUZI NIE JEST W STANIE MÓWIĆ
    • w każdym momencie, gdy mamy wątpliwości, co do prawidłowości rozwoju mowy i komunikacji.
    • dziecko ma często otwartą buzię, nadmiernie się ślini

    Konsultacja z logopedą nie musi zakończyć się koniecznością częstych wizyt. Może się okazać, że logopeda pokaże Wam ćwiczenia, które warto wykonywać w domu, poda cenne wskazówki, z którymi możecie poradzić sobie sami (to oczywiście zależy od problemu z jakim boryka się dziecko). Wtedy wystarczy wizyta kontrolna raz na jakiś czas.

    Pamiętajcie, nigdy nie warto odkładać konsultacji na później.

    Neurologopedia

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Neurologopeda to logopeda z dodatkową specjalizacją w zakresie diagnozowania i terapii osób z zaburzeniami komunikacji wynikającymi z uszkodzeń i dysfunkcji układu nerwowego, terapii dzieci z obciążonym okresem ciążowo –okołoporodowym czy zespołami genetycznymi. To specjalista, który zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy i komunikacji o podłożu neurologicznym

    Zgłoś się do neurologopedy, jeśli:

    • Twoje dziecko jest wcześniakiem i było karmione sondą,
    • Twoje dziecko jest z tzw. grupy ryzyka – wystąpiły różnego rodzaju trudności okołoporodowe,
    • Twoje dziecko ma diagnozę zaburzeń neurologicznych, stwierdzony zespół genetyczny,
    • Twoje dziecko ma problemy z jedzeniem – prawidłowym ssaniem, przyjmowaniem pokarmów o określonej konsystencji (podajesz mu tylko pokarmy papkowate, ma trudności z jedzeniem pokarmów stałych),
    • u Twojego dziecka zaobserwujesz problemy z nadmiernym ślinieniem, dziecko ma stale uchyloną buzię,
    • przebyłeś udar lub uraz mózgu (masz afazję lub dyzartrię),
    • mówisz niepłynnie – powtarzasz sylaby lub wyrazy, jąkasz się.

    Neurologopeda pracuje z dziećmi:

    • które mają uszkodzenia lub dysfunkcje układu nerwowego,
    • które mają jakieś obciążenia z okresu ciążowego i okołoporodowego,
    • z zespołami genetycznymi,
    • z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami mowy i komunikacji,
    • które urodziły się przedwcześnie lub są z tzw., grupy ryzyka okołoporodowego,
    • w spektrum autyzmu ( w tym z zespołem Aspergera)
    • z mózgowym porażeniem dziecięcym,
    • z rozszczepami wargi lub/i podniebienia,
    • z opóźnionym rozwojem psychoruchowym,
    • z dyzartrią,
    • z afazją,
    • które się jąkają, mają zaburzenia głosu,
    • mają zaburzenia przyjmowania, rozdrabniania i transportowania pokarmów do żołądka (dysfagia),
    • z trudnościami ze ssaniem z piersi lub butelki, preferującymi wyłącznie papkowatą konsystencję pokarmu.

    Neurologopeda pracuje również z osobami dorosłymi, które są po wypadkach, udarach, mają zaburzenia mowy i języka w wyniku uszkodzenia układu nerwowego w postaci np. dyzartrii, a także z pacjentami cierpiącymi na choroby neurodegeneracyjne.

    Cele terapii neurologopedycznej:

    • rozbudowanie zasobu słownictwa czynnego i biernego,
    • usprawnienie motoryki narządów mowy,
    • poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej,
    • wypracowanie alternatywnych zachowań komunikacyjnych.

    Kinesiotaping logopedyczny

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Kinesiotaping jest metodą terapeutyczną polegającą na oklejaniu wybranych fragmentów ciała elastycznymi plastrami. Dzięki swej specjalnej strukturze, nie ograniczają one ruchów, mają ciężar i grubość zbliżoną do parametrów skóry, są bardzo odporne na działanie wody oraz umożliwiają przepływ powietrza. Elastyczny plaster, przez działanie na skórze, staje się bodźcem oddziałującym np. na napięcie mięśni i tym samym stymuluje określony ruch.

    Kinesiotaping bazuje na kinezjologii i zdolnościach organizmu do samoleczenia, oddziałuje na mięśnie, powięzie, stawy, układ limfatyczny i nerwowy.

    W logopedii i neurologopedii K-Taping jest stosowany jako metoda wspomagająca terapię logopedyczną, często wyraźnie podnosząc jej skuteczność.

    Zastosowanie K-Tapingu w logopedii jest możliwe zarówno u dzieci jak też pacjentów dorosłych, dotkniętych wieloma dysfunkcjami. Każda aplikacja powinna być poprzedzona diagnozą logopedyczną obejmującą wywiad oraz badanie i ocenę skóry. Tylko wówczas możliwe jest dokładne ustalenie celu terapeutycznego i precyzyjne dobranie odpowiedniej dla pacjenta aplikacji.

    Kinesiotaping wspomaga działania prowadzone w gabinecie logopedycznym oraz stymuluje dysfunkcyjne obszary do działań samonaprawczych. Dzięki umiejętnie dobranej technice może w prosty sposób poprawić funkcjonowanie aparatu orofacjalnego, oddechowego i bardzo korzystnie wpłynąć na efekty terapii logopedycznej.

    DZIAŁANIE KINESIOTAPINGU:

    • łagodzenie objawów bólowych,
    • poprawa mikrokrążenia,
    • aktywacja systemu limfatycznego,
    • wspomaganie funkcji stawów lub więzadeł,
    • normalizacja napięcia mięśniowego i powięziowego,
    • wspomaganie pracy mięśni.

    WSKAZANIA:

    • nieprawidłowe napięcie mięśniowe w obszarze ustno-twarzowym,
    • dysfonia,
    • dysfagia,
    • dyzartria,
    • zaburzenia mechaniki żuchwy, niewłaściwa stabilizacja żuchwy,
    • obniżona sprawność motoryczna narządów mowy,
    • dysfunkcje oddechowe,
    • nadmierne ślinienie się,
    • porażenia i neuralgie nerwu trójdzielnego,
    • dysfunkcje obszaru skroniowo – żuchwowego,
    • nawykowe oddychanie ustami,
    • rozszczepy warg,
    • bruksizm.

    W naszym gabinecie oferujemy Państwu możliwość realizacji terapii logopedycznej i neurologopedycznej wspomaganej kinesiotapingiem.

    Terapia pedagogiczna

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania, z zastosowaniem odpowiednich metod i technik, skierowane na zlikwidowanie lub zmniejszenie trudności i opóźnień w nauce, jak również zaburzeń w zachowaniu. Oddziaływania te są szczególnie istotne na początku kariery szkolnej dziecka, zapobiegają bowiem niepowodzeniom w nauce, wynikającym z problemów z czytaniem, pisaniem, liczeniem i z innych szkolnych umiejętności.

    Zajęcia z terapii pedagogicznej skierowane są do dzieci:

    • o inteligencji przeciętnej i niższej niż przeciętna,
    • z zakłóceniami i opóźnieniami rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji,
    • z problemami w zakresie funkcji wzrokowych i słuchowych,
    • o zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych,
    • z zaburzeniami mowy,
    • z zaburzeniami zdolności matematycznych,
    • ujawniających problemy z nauką pisania i czytania,
    • z zaburzeniami dynamiki procesów nerwowych.

     

    Porażki na gruncie szkolnym przyczyniają się spadku samooceny dziecka. To zaś może generować problemy wychowawcze, emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom możliwość stabilnego rozwoju    poznawczego, emocjonalnego, jak i społecznego.

    Terapię prowadzi specjalista mający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej.

    Zajęcia z terapii pedagogicznej służą:

    • stymulowaniu i usprawnianiu rozwoju funkcji psychomotorycznych,
    • wyrównywaniu braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów,
    • eliminowaniu niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.

    Terapia ręki

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.

    Diverse kindergarten students holding learning structures from toys

    Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 3 roku życia, u których występują:

    • nieprawidłowości w zakresie napięcia mięśniowego,
    • postawy ciała,
    • zaburzenia integracji sensorycznej,
    • zaburzenia grafomotoryki,
    • zaburzenia precyzji ruchu (trudności w drobnych ruchach),
    • brak koordynacji ruchów kończyny górnej,
    • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    • opóźnienie w zakresie czynności samoobsługowych,
    • zaburzenia zmysłu dotyku (dziecko nie lubi zabaw np. z plasteliną, nie lubi lekkiego dotyku i nowych ubrań, wkłada przedmioty do ust, wybiera twarde przedmioty).

    Terapia ręki ma na celu:

    • dostarczanie wrażeń dotykowych i poznawanie przez dziecko różnych kształtów i struktur materiałów oraz ich rozróżniania,
    • usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców,
    • wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia,
    • wzmacnianie koncentracji,
    • poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    • ukształtowanie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała.

    Terapia ręki obejmuje:

    • całą kończynę górną,
    • obojczyk, łopatkę, kość ramienną (ćwiczenia rozmachowej),
    • kość łokciową, kość promieniową (ćwiczenia manualne),
    • kości ręki (ćwiczenia manipulacyjne),
    • korekcję postawy dziecka,
    • korekcję łopatek,
    • korekcję ułożenia miednicy
    Little Children Drawing Sketching Concept

    Trening Umiejętności Społecznych

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych jest terapią grupową, która jest sprawdzonym i skutecznym sposobem przywracania normalnych stosunków dziecka z otoczeniem społecznym. Zajęcia mają postać ustrukturalizowanych zajęć, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia.

    Głównymi celami treningu są:

    • Poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych,
    • Zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych (odbywa się to poprzez rozłożenie każdej umiejętności na podstawowe kroki i zdobycia umiejętności zastosowania tej wiedzy w przebiegu konkretnego zachowania w praktyce społecznej),
    • Zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.

    Trening Umiejętności Społecznych wspomaga rozwój osobisty dziecka, w tym:

    • budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
    • kształtowanie poczucia własnej wartości,
    • wdrażanie do wyrażanie siebie w różnych formach działalności,
    • rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną,
    • zdobywanie umiejętności dostrzegania i wyrażania emocji swoich i rówieśników,
    • zdobywanie umiejętności zrównoważonego reagowania w sytuacjach trudnych,
    • uczenie się sposoby odreagowywania napięć emocjonalnych.

    Grupy treningowe dobierane są poprzez przeprowadzenie zajęć konsultacyjnych z terapeutą, aby wybór ćwiczonych umiejętności wynikał z wcześniejszej analizy potrzeb i możliwości uczestników treningu.

    Trening Kontroli Złości

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Złość to jedna z pierwotnych emocji człowieka.

    Jak każda emocja jest intensywna, zazwyczaj krótkotrwała i pełni funkcję ostrzegawczą w naszym organizmie. Emocje wysyłają nam sygnały, mówiące, że coś istotnego zaczyna się dziać. W znacznym stopniu wpływają również na nasze zachowanie i uczynki.

    W kulturze, w której żyjemy, ugruntowało się przekonanie, że złość jest zła. Od dziecka wpajane jest nam, że złość trzeba likwidować, wygaszać, że nie można jej okazywać. Dzieciom, które często się złoszczą przyczepia się łatkę “niegrzecznego”, “złośnicy”. Czy jednak rzeczywiście złość jest taka zła, jak ją malują?

    Zdecydowanie nie! Złość jest po pierwsze naturalna i jak najbardziej potrzebna do prawidłowego rozwoju. To dzięki pierwszym doznaniom tej emocji kształtuje się w dziecku poczucie sprawczości i decyzyjność. Popularny “bunt dwulatka”, to nic innego jak pierwsze świadome przeżywanie złości i próby decydowania o sobie.

    Złość ostrzega nasz organizm, że to co się dzieje nie jest dla nas dobre. Informuje, że właśnie odebrano nam jakąś korzyść lub potraktowano niesprawiedliwe.

    Dlaczego więc złość kojarzy nam się z czymś złym? Otóż istota tkwi w sposobach, w jakich tę złość wyrażamy. To one mogą być nieprawidłowe, nieakceptowalne przez społeczeństwo i sprawiać dużo przykrości naszym najbliższym.

    55163460_fb-image_normal_none

    NIEAKCEPTOWALNE SPOSOBY WYRAŻANIA ZŁOŚCI:

    • krzyk na drugą osobę,
    • bicie,
    • kopanie,
    • celowe niszczenie przedmiotów,
    • przeklinanie przy innych.

    AKCEPTOWALNE SPOSOBY WYRAŻANIA ZŁOŚCI:

    • dmuchanie balona,
    • krzyk w otwartej przestrzeni,
    • informowanie innych o swojej złości,
    • mówienie o swoich emocjach,
    • powtarzanie w myślach opracowanych sentencji/wierszyków,
    • odliczanie.

    Na zajęciach Treningu Kontroli Złości uczymy się rozumieć nasze ciało, emocje i reakcje. Staramy się zrozumieć, dlaczego odczuwanie złości popycha nas do krzyku, płaczu czy bicia drugiej osoby. Skupiamy się na naszych własnych emocjach, ale również uczymy się dostrzegać emocje innych. Wreszcie poznajemy wiele technik radzenia sobie ze złością i sposobów jej wyrażania. Każdy wybiera swój sposób i uczy się go wdrażać w życie.

    Grafomotoryka

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    KIEDY WSKAZANY jest trening grafomotoryczny?

    • problemy z formowaniem liter
    • nieprawidłowe trzymanie ołówka
    • trudności ogólną koordynacją ręki podczas pisania
    • problem z odwzorowaniem wzorów oraz kształtów
    • nietrzymanie się konturów podczas rysowania, lub linii podczas pisania
    • nieczytelny charakter pisma
    • nieprawidłową pozycję podczas pisania, zbyt mocne pochylenie się nad blatem, polegiwanie lub podpieranie ciała przy pisaniu
    • zbyt szybkie lub zbyt wolne ruchy ręki przy wykonywaniu zadania

    Ponieważ umiejętność pisania jest kluczowa dla rozwoju edukacyjnego dziecka, szczególną uwagę należy przyłożyć do kształtowania prawidłowych nawyków związanych z rozwojem tej umiejętności zwłaszcza u 4, 5, 6 i 7-latków.

    Trening Grafomotoryczny zaleca się dzieciom rozpoczynającym swoją przygodę z pisaniem. Zanim pierwszoklasista zacznie poprawnie określić swoje pierwsze literki i prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, potrzeba usprawnienia zdolności manualnych.

    Wspieranie rozwoju umiejętności grafomotorycznych u dzieci ma pozytywne skutki zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i ogólnorozwojowym:

    Rozwój umiejętności graficznych: Dzięki regularnym ćwiczeniom, dzieci są w stanie poprawić jakość swojego pisma i rysunków, co z kolei przekłada się na ich pewność siebie w wykonywaniu zadań graficznych.

    Współpraca i komunikacja: Dzieci uczą się pracy zgodnie z instrukcjami nauczyciela czy rodzica, co jest kluczowe dla sukcesów edukacyjnych i wychowawczych.

    Rozwój percepcji przestrzennej: Poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, dzieci doskonalą orientację w przestrzeni oraz umiejętność rozpoznawania i interpretowania obrazów.

    Poprawa techniki pisania: Systematyczny trening wpływa na technikę rysowania i pisania, co z kolei przekłada się na estetykę pracy oraz jej czytelność.

    Rozwój mowy i języka: Dzieci uczą się nazywania przedmiotów oraz opowiadania o tym, co widzą na rysunkach. To ważne dla rozwoju słownictwa i umiejętności werbalnych.

    Korekta błędnych nawyków: Wczesne wykrycie i korekta nieprawidłowości w trzymaniu przyborów czy w napięciu mięśni dłoni pomaga w uniknięciu problemów w przyszłości.

    Wszechstronny rozwój: Zajęcia te stymulują różne sfery rozwoju dziecka, od motoryki, przez percepcję, aż po rozwój emocjonalny.

    Motywacja: Poprzez ciekawe zadania i ćwiczenia, dzieci zyskują motywację do nauki oraz odkrywają nowe pasje i zainteresowania.

    Rozwój zdolności manualnych: Regularne ćwiczenia wpływają na zwiększenie precyzji ruchów, wzmocnienie mięśni ręki oraz poprawę koordynacji.

    Trening grafomotoryczny jest więc dedykowany szerokiemu spektrum dzieci, które z różnych powodów mogą potrzebować wsparcia w rozwijaniu umiejętności związanych z pisaniem, rysowaniem i innymi precyzyjnymi czynnościami wykonywanymi ręką. Ważne jest, aby taki trening był dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz był prowadzony w sposób systematyczny.

    Terapia zajęciowa

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Podstawowym zadaniem terapii zajęciowej dzieci jest doskonalenie nowych umiejętności obejmujących aktywność fizyczną i poznawczą, zwiększanie ich samodzielności i zabawy w grupie rówieśniczej.

    Potrzeba podejmowania określonych działań z zakresu terapii zajęciowej wynika z fizycznych i psychicznych dysfunkcji, np.:

    • u dzieci z zaburzoną motoryką małą praca ukierunkowana jest na poprawę chwytu i funkcji ręki, poprzez udział w zajęciach i wykonywanie odpowiednich ruchów, ze zwróceniem uwagi na koordynację ruchów i ich dokładność,
    • u dzieci z upośledzoną motoryką dużą zajęcia ukierunkowane są na poprawę równowagę oraz na utrzymywanie poprawnej pozycji podczas pracy,
    • w przypadku zaburzeń społecznych udział w zajęciach ma na celu poprawiać zaufanie i wzajemny szacunek, ze zwróceniem uwagi na współpracę w grupie i z terapeutą,
    • w sytuacji braku podstawowych umiejętności życiowych, konieczne są zajęcia skierowane na samoobsługę oraz przygotowywanie i spożywanie posiłków,
    • u osób z zaburzeniami poznawczymi korzystne są wszelkie formy nauki i gier, doskonalące sposób myślenia i umiejętności utrzymania i koncentrowania uwagi, wykorzystujące wyobraźnię i promujące twórczą kreatywność.

    Wszystkie zajęcia uwzględniają wiek rozwojowy dziecka.

    Organizacja zajęć skupia się na naturalnych predyspozycjach i tendencjach do zabawy, wzbogaca się ją o poprawnie dobrane elementy nauki i pracy, wykorzystując:

    • arteterapię – terapię przez sztukę,
    • ergoterapię – rozwijanie poprzez wykonywaną pracę,
    • estetoterapię – kontakt z naturą,
    • socjoterapię – rozwijanie kompetencji interpersonalnych,
    • dogoterapię – kontakt z psem,
    • pedagogikę zabawy, elementy SI, Weroniki Sherborne, muzykoterapię, „masażyki” relaksacyjne.

    Konsultacja pedagogiczna.

    Żłobki Montessori Warszawa Ursynów

    Konsultacja pedagogiczna to forma wsparcia terapeutycznego, w której specjalista z zakresu pedagogiki udziela porad i wskazówek na temat różnych aspektów edukacji i wychowania dziecka. Może być skierowana do rodziców, opiekunów czy też samego dziecka. Służy przede wszystkim zebraniu gruntownego wywiadu, na podstawie którego terapeuta określa potrzeby dziecka oraz możliwości wsparcia i terapii dla zgłaszanych trudności.

    Konsultacja pedagogiczna może mieć charakter jednorazowych spotkań w zakresie poradnictwa, diagnozy lub doradztwa, lub być cyklem spotkań, aby jak najskuteczniej wspierać ucznia i całą rodzinę.

    Główne cele konsultacji pedagogicznej:

    Pomoc w zrozumieniu i znalezieniu rozwiązania konkretnego problemu edukacyjnego lub wychowawczego.

    Doradztwo w zakresie metodyki nauczania, technik motywowania uczniów czy radzenia sobie z trudnościami w klasie.

    Pomoc rodzicom w zrozumieniu potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych dziecka, porady dotyczące wychowania oraz wsparcie w sytuacjach kryzysowych.

    Pomoc uczniowi w zrozumieniu jego trudności, umożliwienie mu wypracowania strategii radzenia sobie z problemami oraz wsparcie w rozwoju osobistym.

    zapisz się na

    Newsletter aby otrzymać nasze aktualności i ofertę zajęć dodatkowych.